داعش نیوز

ساخت وبلاگ

هواپیماهای جنگی روسیه پایگاه هوایی در سوریه را ترک می کنند.

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از فرادید، هواپیماهای نظامی روسیه که طی ماه های گذشته برای نبرد با داعش عازم سوریه شده بودند به دنبال دستور پوتین در حال ترک پایگاه هوایی “خمیمین” هستند. این هواپیما در حال اعزام در تشکل های از هواپیماهای حمل و نقل و جنگنده و بمب افکن جت سوخت رسان احتمالا از طریق حریم هوایی عراق و ایران به روسیه بر می گردند.

ولادمیمر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه دستور داد نیروهای هوافضای روسیه مستقر در سوریه از سوریه خارج می‌شوند. او با بیان اینکه نیروهای نظامی روسیه در سوریه در شش ماه اخیر با موفقیت ماموریت محوله را انجام دادند و به اهداف تعیین شده دست یافتند. خارج‌سازی نیروهای روسی از سوریه را حرکتی برای افزایش اعتماد در روند حل و فصل سیاسی مسایل سوریه عنوان کرد. دره مین حال خبرگزاری رویترز تصاویری از خروج اولین هواپیماهای جنگنده روسی از سوریه منتشر کرده است که در زیر می بینید.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 190 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:50

به گزارش “داعش نیوز” , رسانه‌های بلژیک هم گزارش داده‌اند که صلاح عبدالسلام در جریان یک عملیات وسیع ضد تروریستی در بروکسل، زخمی اما زنده دستگیر شده است.

دادستانی بلژیک تایید کرده که این مظنون حملات پاریس، در تیراندازی پلیس از ناحیه پا زخمی شده است.

عبدالسلام تبار مراکشی و ملیت بلژیکی و فرانسوی دارد.عملیات پلیس برای یافتن یک مظنون دیگر همچنان ادامه دارد و دو انفجار نیز در منطقه رخ داده است.

از صلاح عبدالسلام به عنوان یکی از طراحان اصلی حملات تروریستی آبان ماه ۱۳۹۴ در پاریس نام برده می‌شود.

در چهار ماه اخیر، سرویس‌های امنیتی کشورهای اروپایی، عملیات وسیعی را برای دستگیری او هدایت می‌کردند.

حملات تروریستی ماه آبان در پایتخت فرانسه، بیش از ۱۲۵ کشته و صدها مجروح برجا گذاشت.

این حملات، بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ فرانسه بود که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

اثر انگست و دی‌.ان‌.ای آقای عبدالسلام، در خانه‌ای که هدف عملیات پلیس بلژیک بود، پیدا شده بود.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 195 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:25

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از میرر، گروه تروریستی داعش یک فیلم جدید را منتشر کرد که در آن «جان کنتایل،» گروگان انگلیسی این گروه شیطانی نشان داده شده است.

کنتایل ۴۳ ساله در این فیلم به انتقاد از اقدام ائتلاف بین المللی ضد داعش به فرماندهی آمریکا برای بمباران یک ساختمان رسانه‌ای در موصل می‌پردازد. پس از یک سال این نخستین تصویری است که از این گروگان منتشر می‌شود. کنتایل که در سال ۲۰۱۲ به اسارت داعش درآمده است، از نظر جسمی بسیار لاغر و نحیف به نظر می‌رسد. این عکاس‌خبرنگار تلاش «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا را برای مهار کردن داعش سرزنش می‌کند.

فیلم منتشره، وی را در حال قدم زدن در نزدیکی یک ساختمان تخریب شده نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد کنتایل در مقر داعش در «رقه» اسیر است. وی معمولاً در فیلم های منتشره داعش، لباسی نارنجی بر تن دارد و پشت یک میز نشسته است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 229 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:25

به گزارش “داعش نیوز”  , العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در مرکز شهر استانبول انفجار رخ داده است. این انفجار مرکز استانبول را به لرزه در آورد و گزارش‌ها حاکی از کشته و زخمی شدن چندین نفر است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از اعزام آمبولانس ها به محل حادثه خبر داد.

خبرگزاری دوغان ترکیه نیز اعلام کرد پلیس این کشور مانع ورود و خروج از خیابان استقلال (محل وقوع انفجار) می شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت ترکیه اعلام کرد عامل این حمله انتحاری یکی از کشته شدگان این انفجار بوده است. تدابیر امنیتی نیز به دلیل نگرانی از وقوع انفجار دوم اتخاذ شده است.

خبرگزاری رویترز تعداد کشته ها را ۵ نفر اعلام کرد. شمار زخمی ها نیز به ۳۶ نفر رسید.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد سه نفر از افرادی که در انفجار استانبول زخمی شدند صهیونیست هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

بر این اساس، “مولود چاووش اوغلو،” وزیر خارجه ترکیه در اولین واکنش خود پس از انفجار تروریستی امروز در شهر استانبول ، کُردهای این کشور را به دخالت در این انفجار متهم کرد.

این اولین باری نیست که مقامات ارشد ترکیه علیه کردهای سوریه چنین موضعی را اتخاذ می‌کنند.

بنابر اعلام وزیر بهداشت ترکیه، ۱۲ نفر از مجروحین تبعه کشورهای دیگر هستند.

مقامات ترکیه‌ متعاقب این انفجار محدودیت‌های رسانه‌ای اعمال کرده و از حضور رسانه‌ها در محل حادثه جلوگیری کرده‌اند.

علاوه بر این،یک منبع در پلیس ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ساعتی پس از این انفجار تروریستی ، یک فرد مظنون به دست داشتن در این انفجار مرگبار را بازداشت کردند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 219 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:25

به گزارش “داعش نیوز” , «علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره در عراق اعلام کرد یک سرکرده داعش در الرمادی کشته شده است.

شبکه خبری «سومریه نیوز»، گزارش داد این سرکرده داعش که به نام «اسحاق لیبی» معروف است، در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش و همکاری گردان هشتم ارتش عراق در منطقه کبیسه در الرمادی کشته شده است.

بر اساس این خبر در این عملیات که مواضع داعش در آن هدف قرار گرفته ده‌ها تن از عناصر گروهک تروریستی داعش کشته شدند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 199 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:08

به گزارش “داعش نیوز” , «عادل الساعدی» خطیب جمعه بغداد امروز اعلام کرد که عراق امروز مرحله خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

وبگاه خبری «بانوراما الشرق الاوسط» به نقل از الساعدی گزارش داد، زمانی که نیروهای تکفیری جرأت می‌کنند از گازهای سمی استفاده کنند و قصد نابودی جمعی مردم بی دفاع را داشته باشند وضعیت عراق به معنای واقعی کلمه فاجعه‌بار است؛ بویژه در میان سکوت سازمان مللی که جز محکومیت کاری انجام نمی‌دهند.

وی همچنین اظهار داشت که چنین رخدادهایی ممکن است خلأ سیاسی و هرج و مرجی را موجب شود که بار دیگر به ورود نیروهای اشغالگر منجر شده و احتمالا قطب‌نمای سیاسی منحرف و همه دستاوردها از بین خواهد رفت.

الساعدی همچنین از دولتمردان عراق خواست که برای تغییر وضعیت جاری، بازبینی جدی داشته باشند و اقدامات سریعی را انجام دهند تا مردم اطمینان پیدا کنند.

خطیب جمعه بغداد ضمن هشدار درباره تحریک مردم عراق از همه مردم و مسئولین عراق صبر و تعامل توأم با درایت را خواستار شد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 199 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:08

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از  اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود با برشمردن جنایات داعش در عراق و سوریه این اقدامات را نسل کشی علیه ایزدی‌ها، مسیحیان و شیعیان در عراق و سوریه دانست.

وی همچنین بر تلاش‌ها و حملات واشنگتن علیه تروریست‌های داعش تاکید کرد و گفت: ما برای محدود کردن و شکست دادن داعش و گروه‌های وابسته به آن تلاش می کنیم، اما این مسئله مستلزم تلاش‌های زیادی است.

کری افزود: داعش مسئول کشتار غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل این گروه از جمله ایزیدی‌ها، شیعیان و مسیحیان است. داعش مرتکب جنایت ضد بشریت، قتل عام و پاکسازی قومیتی در مناطق در کنترل خود شده است. داعش از باورهای انحرافی سرچشمه می گیرد. آنها شیعیان را کافر می دانند و حملات وحشیانه‌ای علیه شیعیان انجام دادند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:08

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “سرگی رودسکوی،”رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه از فراهم شدن شرایط لازم برای محاصره عناصر داعش در تدمر و شکست کامل آنها خبر داد.

وی روز جمعه با اعلام این موضوع تأکید کرد: ارتش سوریه تپه‌های اطراف شهر تدمر را تحت کنترل گرفته و جاده‌هایی را که تروریستها از آنها برای امدادرسانی و انتقال تجهیزات و مهمات استفاده می‌کردند، قطع کرده است.

روسیا الیوم به نقل از رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش خاطرنشان کرد نیروهای مسلح سوریه و نیروهای ملی با پشتیبانی هوایی روسیه عملیاتی گسترده را برای آزادسازی تدمر انجام می‌دهند.

رودسکوی تأکید کرد: هواپیماهای روسیه روزانه ۲۰ تا ۲۵ عملیات هوایی علیه مواضع داعش و جبهه النصره انجام می دهند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:50

به گزارش “داعش نیوز” , متن تحلیل خبرگزاری اسپوتنیک به قلم «عماد آبشناس» پژوهشگر مطالعات خاورمیانه مرکز مطالعات جهان دانشگاه تهران به شرح زیر است:

چند روز پیش یکی از دوستان روس از من سوال کرد چطور است که هیچ ایرانی عضو داعش نیست؟ اولین بار نبود این سوال را از دوستان و دیپلمات‌ها و خبرنگاران خارجی می‌شنیدم.

این سوال را از یک ایرانی شیعه پرسیدن شاید شبیه آن باشد که از یک سیاه پوست در آمریکا سوال کنید که چرا عضو گروه «کوکلاکس کلان» نیست و یا در دوران حکومت هیتلر بر آلمان از یک یهودی سوال می‌کردید که چرا هیچ یهودی‌ای عضو حزب نازی آلمان نیست.

گروه داعش همچون گروه القاعده و بوکو حرام و دیگر گروه‌های سلفی جهادی، حال هر عنوانی بخواهند برای خود اتخاذ کنند همه مبنای واحدی دارند و آن ادعای “اصلاح جامعه اسلامی — بازگرداندن اقتدار اسلام — نابودی دشمنان اسلام و آنهایی که اسلام را به انحراف کشانده‌اند” است.

ورود به بحث گروه‌ها سلفی جهادی تکفیری خارج از مقوله یک مقاله کوتاه می‌باشد و شاید به زودی در یک مجموعه مقالات این بحث را برای خوانندگان باز کنم اما چون نیاز به بحث در مورد ریشه های این تفکر وجود دارد بصورت خیلی خلاصه می توان گفت این تفکر از آموزه های« ابن تیمیه» که به عنوان فقیه، محدث و متکلم مذهب حنبلی سنی، ضد هر آزاد اندیشی و نوگرایی قیام کرد اشاره کرد.

ابن تیمیه اعتقاد داشت هر عملی که در زمان پیامبر اسلام وجود نداشته و انجام نمی‌شده است، بعدا نیز نباید انجام بشود و این دیدگاه ها را به عنوان دیدگاه های سلفی بنا نهاد. دیدگاه ها واعتقادات سلفی در همه مذاهب اسلامی و حتی ادیان دیگر غیر اسلامی هم وجود دارد و امروزه بخش هایی از اهل سنت گرفته تا شیعیان و حتی مسیحیان و یهودیان و غیر اهل کتاب از تفکر های سلفی برخوردار هستند. می توان گفت تفکرهای سلفی موجود در میان یهودیان پایه و اساس همه تفکر های سلفی در ادیان آسمانی به حساب می‌آید و اگر امروزه به اسرائیل سفر کنید تعداد زیادی از یهودیان را خواهید یافت که با همان تفکر های سلفی یهودی زندگی می کنند و شاید برخی با دیدن حجاب زنان یهودی شک کنند که این مکان در تل آویو یهودی نشین است یا داعشی نشین. ویژگی که ابن تیمیه به تفکر سلفی خود اضافه کرد تفکر سلفی تکفیری بود، به این معنا که هر آن کس که با تفکر وی همراهی نمی‌کند کافر به حساب می‌آید و کشتن و نابودی وی مجاز است.

به هر حال در زمان حیات ابن تیمیه مسلمانان به ایده های وی علاقه زیادی نشان ندادند و این دیدگاه ها پس از مرگ وی به فراموشی سپرده شد تا اینکه «محمد عبد الوهاب» در بخش «نجد» از جزیره العرب (عربستان سعودی فعلی) شروع به تبلیغ مجدد ایده های ابن تیمیه کرد و در قرن ۱۸ میلادی خود را به عنوان اصلاح طلب جهت اصلاح انحراف مسلمانان از دین مطرح نمود.

وی همچنین خود را ادامه دهنده راه پیامبر و زمینه ساز ظهور مصلح بزرگ مطرح کرد که در این راستا پیروان او هم باید همه مسلمانان را اصلاح کنند و هم اینکه سرزمین های اسلامی را از دست اجانب (غیر مسلمانان وهابی) آزاد کنند. البته وهابی ها نام وهابی را قبول ندارند و خود را مصلح (اصلاح طلب) محمدی و یا سلفی های مسلمان می دانند. سلفی هایی که می خواهند با دیدگاه های سلف صالح مثل پیامبر و اصحاب وی زندگی کنند.

همانگونه که در بخش های قبلی ذکر کردم وهابی ها دو هدف اصلی دارند اصلاح دین و آزاد سازی سرزمین های اسلامی. برای اصلاح دین آنها خود را موظف می دانند که مسلمانان (البته منظور مسلمانان سنی مذهب) را به راه راست هدایت کنند و اگر با زبان خوش هدایت نشدند با زور شلاق یا شمشیر باید هدایت شوند چون معتقد هستند پیامبر اسلام(ص) برای پیاده سازی دین اسلام از چنین روشی استفاده کرد. طبق دیدگاه های این گروه شیعیان مسبب اولین انحراف در اسلام بوده اند و مسبب ایجاد تفرقه در اسلام بوده اند و لقب “رافضی” (به فارسی به معنای فردی که از انجام کاری سرپیچی یا خودداری می کند کلمه “رفض” به عربی به معنای “خودداری” است) را به آنها نسبت می دهند. آنها با این کلمه می خواهند بگویند که شیعیان نسل برخی از مسلمانان که در زمان خلافت خلفای راشدین (خلیفه هایی که پس از پیامبر حکومت مسلمانان را عهده دار شدند) از همراهی با خلیفه ها خودداری کردند و در جنگ ها میدان جنگ را به یکباره با عنوان اینکه خلیفه را قبول ندارند ترک می کردند و از دستورات پیامبر و خلفا سرپیچی می کردند، هستند و به این دلیل خیانتکار به حساب می آیند و با استناد این دلیل واجب القتل (کشتن) هستند و باید نسل‌شان هم نابود شود.

وهابی ها همچنین برای توجیه نابودی نسل شیعیان معتقد هستند که اجداد شیعیان نه فقط رافضی هستند بلکه بدعت گر هم بودند و هستند به این معنا که بدعت های کفر آمیز زیادی خارج از دین اسلام به اسلام وارد کرده اند همچون مرده پرستی (به دلیل احترام به مرده ها و دعا و نیایش بر سر قبر مرده هایشان) و بت پرستی (به دلیل دعا و نیایش در بارگاه های امامان خود) و شرک به خدا (به دلیل اینکه در دعا کردن به پیامبر و امامان خود اقتدا می‌کنند و از آنها کمک و یاری می‌طلبند در حالی که فقط باید از خداوند یاری بخواهند) و… و نسل شیعیان هم چون پیرو این تفکرات کفر آمیز (به نظر آنها) هستند پس همه کافرند و باید نابود شوند تا اسلام از انحراف نجات یابد.

البته بنده در این مقاله در صدد بحث در این زمینه ها یا تایید و یا رد ادعاها نمی باشم چون موضوع این مقاله چیز دیگری است اما هدفم فقط توضیح تفکر گروه هایی همچون داعش و القاعده و… نسبت به دیگران مخصوصا شیعیان می باشد و انعکاس آن دلیل بر تایید این صحبت ها نمی باشد چون شیعیان هم هزاران پاسخ به این اتهام های واهی دارند.

این تفکر و اعتقادات زمانی توانست رواج بسیار زیادی پیدا کند که «محمد عبد الوهاب» توانست با ائتلاف با «محمد بن سعود »بنیانگذار سلسله سعودی یک قدرت سیاسی و نظامی را با دیدگاه های خود همراه کند.

از همان ابتدا هم دیدگاه های تکفیری بر تفکر حکومت های حاکم بر جزیره العرب حاکم شد و از حمله به کربلا و تخریب بارگاه ها و اماکن عبادت شیعیان گرفته تا تخریب دیگر عبادت گاه ها و قبور حتی اهل تسنن و حتی حمله به کعبه و تلاش برای نابودی کعبه و قتل عام تعداد زیادی از شیعیان و حتی سنی هایی که حاضر به پذیرش تفکر آنها نبودند همه جزو اعمالی بود که این گروه از همان قرن ۱۸ میلادی انجام داد.

البته پس از اینکه این طریقه، توسط آمریکایی ها برای مبارزه با شوروی سابق مورد سوء استفاده قرار گرفت عملا رسانه های بین المللی به آنان توجه بیشتری کردند و می توان گفت امروزه با ظهور داعش توجه رسانه ها به اوج خود رسیده، ولی اینان چندین قرن است که وجود دارند.

یکی از سیاست های اصلی حکومت عربستان سعودی ترویج طریقه وهابیت در سطح جهان بوده و هست و به همین دلیل هم میلیاردها دلار هزینه ساخت مساجد مختلف در سرتاسر جهان کرده و در این مساجد طریقه وهابیت توسط سخنوران فوق العاده مسلط ترویج داده می شود.

چه بپذیریم چه نپذیریم باید به این مساله اذعان داشت که فرستاده های وهابی سخنورانی فوق العاده مسلط و دارای نفوذ کلام قوی هستند و هر جایی که مساجد مربوطه وجود دارند به راحتی می توانند تعداد زیادی از جوانان را جذب کنند و عملا امروزه این مساجد به پایگاه جذب نیرو برای گروه هایی همچون داعش تبدیل شده است.

به دلیل اینکه این نوع مساجد در خاور میانه، آسیای میانه، اروپا، آمریکا، شرق آسیا، بخش های مسلمان نشین روسیه و آفریقا و… بسیار زیاد هستند قطعا باید توقع داشت که توان جذب افراد از این مکان ها بسیار زیاد باشد.

این گروه ها در جاهای مختلف ممکن است با نام‌های مختلف شناخته شوند که مشهورترین اسامی آنها شاید القاعده، طالبان، داعش، بوکو حرام، جند الاسلام، جیش الاسلام، جند الله و… باشد اما صدها گروه با نام های مختلف در سرتاسر جهان مانند صدها شاخه یک درخت فوق العاده تنومند هستند که همه یک ریشه دارند. این تصور که با نابودی داعش در سوریه و عراق تروریسم ایجاد شده توسط گروه های سلفی جهادی تکفیری از بین می رود یک تصور کاملا اشتباه است چون وقتی ریشه هست تنه این درخت با نام دیگری جوانه می‌زند.

در ایران به دلیل اختلافات شدید عقیدتی و مذهبی تاسیس چنین مساجدی امکان پذیر نمی‌باشد و به همین دلیل هم امکان جذب نیرو از ایران توسط این فرقه شاید نزدیک به صفر باشد.

چون یکی از اصلی ترین اهداف این گروه ها نابودی شیعیان است و ایران هم یک کشور شیعی به حساب می‌آید حتی می توان گفت در صورت مشاهده ترویج این تفکرها با آنها برخورد خیلی شدید هم می‌شود.

در مناطق مرزی ایران مخصوصا مکان هایی که پیروان اهل تسنن در آنجا زندگی می کنند نیز تلاش های زیادی توسط مبلغان این فرقه انجام شده و می شود اما اهل تسنن ایران هم خیلی تمایلی به همراهی با این گروه ها نشان نداده‌اند.

ایران سال‌هاست با گروه‌هایی مشابه داعش حال با نام های دیگر درحال جنگ و ستیز است و شاید بتوان گفت اولین کشوری که دیپلمات هایش توسط القاعده سربریده شدند ایران بود و امروزه در مناطق مرزی ایران مخصوصا در استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان و کردستان و خراسان و هرمزگان و… کم و بیش ایرانی ها در حال ستیز با تروریست‌های وابسته به این گروه‌ها می باشند حال اینان به جای نام داعش از اسامی دیگری استفاده می‌کنند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 193 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 1:18

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “جبار العموری” فرمانده بسیج مردمی عراق روز جمعه گفت: نشانه های شورش مردمی علیه گروه تروریستی “داعش” در “شرقاط” واقع در شمال “صلاح الدین” نمایان شده است. علت این وضع، افزایش خشم اهالی به خاطر اعدام ۱۶ نفر از اهالی از جمله یک دختر نوجوان و چند سالمند در هفته گذشته می باشد.

وی ادامه داد، شرقاط شاهد خشم عظیم مردمی و در آستانه شورش علیه داعش است که محرمات را نقض کرده و پلیدترین جنایات را علیه شهروندان مرتکب شده است.

العموری تصریح کرد، اهالی شرقاط مارس ۲۰۱۶ بیشتر از ۱۰ عملیات علیه مقر ها و اماکن حضور داعش انجام دادند که شماری از تروریست های داعشی کشته و زخمی شده و مجبور شد سه بار منع رفت و آمد اعلام کند.

وی گفت، این ۱۶ نفر به بهانه واهی و به منظور تلاش برای خاموش ساختن آتش شورش مردم اعدام شدند که نقطه عطف مهمی در زمینه آزادی این بخش خواهد بود.

العموری از طرح هایی به منظور حمایت از اهالی شرقاط در آینده خبر داد.

شرقاط از مهمترین اماکن حضور داعش در صلاح الدین است که از ژوئن ۲۰۱۴ در اشغال این گروه تروریستی است.

مرکز استان صلاح الدین شهر تکریت است.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 176 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 1:18

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از پرس تی وی، پلیس بلژیک صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس را بازداشت کرد. گزارش ها حاکی از آن است که این مرد بلژیکی روز جمعه در پی تیراندازی پلیس در جنوب بروکسل بازداشت شد.

کوئن جینز، وزیر دادگستری بلژیک نیز با تائید خبر دستگیری عبدالسلام گفت: ما او را بازداشت کردیم. دادستانی فدرال بلژیک نیز خبر دستگیری عبدالسلام را تائید کرد.

پیشتر در روز جمعه دادستانی فدرال بلژیک تایید کرده بود که پلیس در جریان حمله به آپارتمانی در بروکسل، اثر انگشت صلاح عبدالسلام را یافته است.

روز سه شنبه (۲۵ اسفند) پلیس بلژیک برای یافتن عناصر مرتبط با حملات تروریستی پاریس به خانه ای در بروکسل حمله کرد. در این حادثه ۴ نیروی پلیس زخمی شدند. در پی این حادثه که در حومه جنوبی محله فوره روی داد، ضارب از محل گریخت و نیروهای پلیس عملیاتی برای یافتن وی را آغاز کردند.

پاریس در شامگاه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان ۹۴) هدف حملات تروریستی متعددی قرار گرفت. در این حملات ۱۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 168 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:16

یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.

به گزارش “داعش نیوز” ، طی سه ماه اول سال ۲۰۱۶ تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن حماس به ایران آغاز شد.

بر اساس گزارش «المیادین»، «موسی ابو مرزوق» عضو ارشد حماس مسئولیت این وظیفه را بر عهده داشت و با سفر به بیروت به صورت محرمانه با مسئولان ایرانی و حزب الله دیدار کرد؛ در همین حین بود که فایل صوتی از گفت‌وگوی ابومرزوق با یکی دیگر از مسئولان این جنبش به بیرون درز پیدا کرد وی دراین نوار صوتی حمایت ایران از فلسطین را «دروغ بزرگ» توصیف کرد و تهران را متهم کرده بود از حماس برای برقراری روابط با طرف های دیگر استفاده می‌کند.

به نوشته فارس، گروه نزدیک به ایران در داخل حماس تلاش کرد این موضوع را مهار کند تا شکاف اختلافات عمیق‌تر نشود.

ابومرزوق به بیروت بازگشت و تلاش کرد با مسئولان ایرانی دیدار کند اما یک پیام واضح دریافت کرد: «بازی تمام شد».

اما پایان بازی، پایان تلاش‌ها برای نزدیکی با تهران نشد و هیاتی از حماس به ریاست «محمد نصر»، «اسامه حمدان» به همراه دیگر گروه‌های فلسطینی راهی ایران شدند تا در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

یک عضو حماس: تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت ایران است

بر اساس این گزارش، هیات فلسطینی با تعداد زیادی از مسئولان ایرانی از جمله علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد اما دیدار بارزتری که علنی شد دیدار با قاسم سلیمانی فرمانده کل سپاه قدس بود.

المیادین به نقل از منابع آگاه نوشت در دیدارهای میان هیات حماس سلیمانی درباره تصویری کامل از مرحله آینده صحبت و اعلام شد شرایط قبل از ۲۰۱۱ که روابط بر پایه آنها بنا شده بود، ممکن نیست که با همان شروط و قواعد ادامه یابد. یک منبع حماس به المیادین گفت: جهان از زمان بهار عربی تغییر کرده است نه ایران، آن ایران است و نه حماس، آن حماس است اما تهران و حماس هر دو به دنبال حضور یک مقاومت قوی در فلسطین برای مقابله با تعرض‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل باید پایه‌های جدیدی در روابط وضع شود.

این عضو حماس افزود: طی سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری رخ داده که برخی از آنها از جانب حماس و برخی از جانب ایران بوده اما ما هر دو طرف می‌دانیم که مقاومت در خطر است و ما می‌دانیم تنها کشور قادر به حمایت از مقاومت، ایران است و تجربه این را ثابت کرده است.

دیدار هیأت حماس با سردار سلیمانی

بر اساس این گزارش، سلیمانی در ادامه به تفصیل درباره واقعیت مقاومت و دیدگاه ایران نسبت به آن صحبت کرد و بر اساس اعلام منابع آگاه سلیمانی از سخنان ابومرزوق بسیار ناراحت بوده است زیرا ابومرزوق در تماس مستقیم با ایران بوده و بهتر از هر کسی می‌داند که ایران در سخت‌‌ترین شرایط هم از حمایت مقاومت دست برنداشته است.

از جمله مسایلی که سلیمانی در دیدار با هیات فلسطینی مطرح کرده به این شرح بوده است:

موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد آن ثابت و راسخ و بدون تغییر بوده؛ ما با صدای بلند تاکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری. محمد جواد ظریف وزیر خارجه فقط یک ماموریت مشخص شده و واضح داشت و این ماموریت توافق هسته‌ای بود؛ در برابر شما تاکید می‌کنم حتی اگر فشارها و تحریم ها را دهها برابر علیه ما افزایش دهند ما از آرمان فلسطین دست برنمی‌داریم به همین دلیل کنگره بر موضع ضد ایرانی خود علیه ایران اصرار داد و تهران را حامی تروریسم و فلسطین می‌داند.

سردار: درباره فلسطین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

سلیمانی در ادامه گفت: همانگونه که می‌دانید، برخی می‌گویند ما از فلسطین برای منافع خود حمایت می‌کنیم اما آنچه از آغاز انقلاب تا کنون مبرهن بوده این است که ما بر سر مساله فلسطین حاضر به مذاکره یا رسیدن به تفاهم با آمریکا نبوده‌ایم. به شما تاکید می‌کنم که حمایت از فلسطین ادامه دارد اما در برخی اوقات این حمایت به دلیل شرایط و اوضاع اقتصادی کمی کاهش داشته اما این فقط به خاطر شرایط بوده نه تغییر مواضع سیاسی.

سردار سلیمانی افزود کشورش مخالف با حمایت دیگر کشورهای اسلامی از مقاومت فلسطین نیست، وی گفت: ما علیه دیگر کشورهای اسلامی حامی شما نیستیم بلکه دست تمام کسانی که به شما کمک می کنند را می‌فشاریم؛ مشکلی با این موضوع نداریم و از این کمک‌ها استقبال می‌کنیم و از همراهیشان با مقامت خوشحال می‌شویم.

وی افزود: مشکلات ما با عربستان تمام خواهد شد کسانی که با این و آن متحد شدند ضرر خواهند کرد، همگان به یاد خواهند آورد که چه کسی در کنار چه کسی ایستاده است، نبرد شما طولانی مدت است باید تمام جهان اسلام از شما حمایت کنند، می‌خواهیم که فسلطین قوی باشد.

سلیمانی در پایان گفت: در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 174 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:53

به گزارش “داعش نیوز” , رد درخواست داعش توسط همسر شهید هادی کجباف مبنی بر تحویل پیکر مطهر شهید در قبال پرداخت پول، مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

دانلود فیلم با لینک مستقیم

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 207 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:53

به گزارش “داعش نیوز” , «نیکلاس کی. گواسدف» در تحلیلی که در سایت «نشنال اینترست» منتشر شده به بررسی پنج دیدگاه مختلف درباره تصمیم روسیه در خصوص خروج بخشی از نیروهایش از سوریه پرداخته است که در ادامه می آید.

بیانیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مبنی بر خروج بخش اعظمی از نیروی نظامی خود از کشور سوریه ظرف هفته و ماههای آینده همگان را شگفت زده ساخت. آیا این تصمیم نشانه ای از جشن پیروزی کرملین است یا راهی است برای گریز از افتادن در دامی پرهزینه در ادامه این تصمیم غافلگیرانه پوتین از پنج نظرگاه مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

۱) اتمام مأموریت

آسانترین توضیح برای این تصمیم غافلگیرانه روسیه بر پایه این ارزیابی صورت می گیرد که هدف از اعزام نیروهای نظامی این کشور به سوریه- که در سپتامبر گذشته آغاز شد- اجرای یک عملیات کوتاه مدت بود. در آن زمان، کرملین در خصوص پیامد حضور فعالانه خود در سوریه هیچگونه وعدۀ خوش بینانه ای نداد و از هرگونه لاف زنی در خصوص سرنگونی داعش یا صدور بیانیه ای مبنی بر [کمک به] دولت بشار اسد برای بازپس گیری کنترل خود بر سراسر سوریه خودداری نمود.

در حالیکه اکثر کارشناسان غربی با اطمینان خاطر پیش بینی می کردند که حکومت اسد به روزهای پایانی خود رسیده است و مخالفان دولت سوریه به زودی قدرت را در دست خواهند گرفت؛ پوتین به تقلید از [استراتژی] دخالت نظامی خود در دانباس- درسال گذشته- تصمیم گرفت به سرعت در سوریه وارد عمل شود. هدف از حضور نظامی روسیه در سوریه، کمک به دولت اسد بود و این هدف محقق شد. حال پس از گذشت شش ماه- در مارس ۲۰۱۶- هیچ سخنی از احتمال سقوط اسد در میان نیست: نیروهای نظامی دولت سوریه و متحدان آن ابتکارعمل را در میدان جنگ دوباره بدست آوردند و روستاهای مهم و کلیدی را بازپس گرفتند که این امر توانایی آنها را برای حفظ کنترل بر بخشهایی از سوریه که همزمان با درهم شکستن توان [نظامی] مخالفان اسد تصرف کردند، تقویت می کند.

افزون بر این، پویش سیاسی تغییر یافته است. مخالفان دولت اسد، ایالات متحده آمریکا، اکثر دولتهای غربی و متحدان آنها در خلیج فارس همه بی صبرانه کناره گیری اسد از قدرت را پیش شرط لازم برای آغاز مذاکرات با دولت سوریه در خصوص انتقال [قدرت] می دانستند. اکنون به رغم لفاظی های آبرومندانه؛ طرفهای مختلف درگیر در این فرآیند سیاسی این امر را پذیرفته اند که بشار اسد به میزان مشخصی همچنان قدرت را در دست دارد. به همین منظور، پوتین بار دیگر نشان داد که کرملین به دوستان و شرکای خود وفادار خواهد ماند- و از این قابلیت برخوردارست که نیروی نظامی و اهداف سیاسی را در یک رشته عملیات جنگی محدود و موفق با یکدیگر پیوند دهد.

۲) انصراف [از ادامۀ عملیات] در اوج پیروزی

حضور [نظامی] روسیه در سوریه، تصویر کرملین را نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان بطور چشمگیری دستخوش تغییر ساخت. این حضور نظامی ثابت کرد که اصلاحات نظامی و افزایش هزینه های مرتبط با آن ظرف چندین سال گذشته در واقع مثمرثمر بوده است. نیروی نظامی روسیه همچنین نشان داد که توانایی آغاز و ادامۀ یک مداخلۀ [نظامی] در خارج از خاک اتحاد جماهیر شوروی سابق را داراست و اینکه مسکو می تواند با کاربرد قدرت خود و بی توجه به مقاصد واشنگتن، بروکسل، ریاض و آنکارا واقعیتها را بطور عملی و عینی در سوریه تغییر دهد. حضور نظامی در سوریه برخی از قابلیتهای جدید روسیه را به معرض نمایش گذارد و به جهان این پیام هشدارآمیز را مخابره نمود که ایالات متحده آمریکا تنها کشوری نیست که قادر است قدرت سخت خود را در بخشهای مختلف این کره خاکی بکار گیرد.

اما پس از ارسال این پیام به جهان، مسکو نه تنها از تکرار آن سودی نخواهد برد بلکه در واقع با گذشت زمان، نقایص و ضعفهای بالقوه در تشکیلات نظامی این کشور آشکار خواهد شد. اینکه نیروی دریایی روسیه توانست به طور موفقیت آمیزی موشکهای کروز خود را از ناوگان کوچک کاسپین به اهدافی در سوریه پرتاب نماید، بسیار نگران کننده بود- اما شوک حاصل از این موفقیت با نشانه های آشکاری دالّ بر شکست فنی [این عملیات] زایل گردید. روسیه همچنین در حضور نظامی خود در سوریه و دستیابی به اهداف سهل الوصولی همچون عقب راندن پیشروی مخالفان اسد در ازای هزینه ای نسبتاَ اندک و بدون تلفات بسیار، موفق بوده است. چنانچه روسیه به مرحلۀ بعدی- آغاز بازپس گیری مناطق وسیع و تحت تصرف مخالفان اسد یا داعش در سالهای گذشته- وارد می شد؛ این احتمال وجود داشت که نتواند به همان سهولت به اهداف خود دست یابد.

با توجه به اینکه آغاز مذاکرات صلح به روسیه این فرصت بی نظیر را می بخشد که عملیات خود را «به طور محترمانه» و با احتمال بالایی از موفقیت به پایان برساند؛ عاقلانه خواهد بود که بجای پذیرفتن خطر شکست در آینده، از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. افزون بر این، تصمیم مذکور به جلوگیری از اتلاف منابع مادی کمک خواهد کرد.

۳) اجتناب از تکرار اشتباه آمریکا در افعانستان

از زمانی که روسیه اعزام نیروی نظامی خود به سوریه را بطور جدی در پاییز ۲۰۱۵ آغاز نمود، برخی از حامیان گروههای مخالف دولت اسد در واکنش به این اقدام تلاش کردند تا از طریق افزایش توان [نظامی] نیروهای شورشی سوریه و به دنبال آن هدف قرار دادن قدرت هوایی روسیه و سوق دادن این کشور به یک درگیری وسیع زمینی و در نتیجه افزایش هزینه ها- هم از نظر مادی و هم از نظر میزان تلفات-، سوریه را به افغانستانی برای نیروهای روسی بدل نمایند. این اهداف به طور کامل جامۀ عمل نپوشید، زیرا عقلانیت حاکم بر این حامیان به پیامدهای راه اندازی یک جنگ نیابتی، بطور مثال، میان عربستان سعودی و روسیه می اندیشید. بازگشت به واقعیت که پس از واژگونی یک جت روسی توسط جنگنده های نیروی هوایی ترکیه- و پیش بینی یک جنگ بزرگ قدرت بر سر سوریه- صورت گرفت، این اهداف را با اقبال اندکی مواجه ساخت. علاوه بر این، در حالی که ترکیه ماه گذشته در خصوص ورود به خاک سوریه و ایجاد یک «بهشت امن» در این کشور سروصدای زیادی به راه انداخت و به طور ضمنی اشاره نمود که از مشارکت سعودیها در اجرای این عملیات استقبال می کند، ریاض (و واشنگتن) رغبتی از خود نشان ندادند.

با این حال پوتین نیز به خوبی آگاه است که یک مداخله [نظامی] بلند مدت و ادامه دار می تواند به کاهش تواناییهای نظامی و افزایش نارضایتی عمومی بیانجامد. وی از این فرصت برخوردار بود که به طور مستقیم و به هزینۀ آمریکا شاهد فلج شدن عملیات نظامی باشد- اینکه چطور عملیاتهای سریع نظامی برای سرنگونی طالبان در افعانستان و اطمینان یابی از نبودِ سلاحهای کشتار دسته جمعی در عراق تا تلاشهای بی انتها و گسترده تر برای متحول نمودن جوامع داخلی در این کشورها، نه تنها سبب رشد مقاومتها شد، بلکه کاهش قدرت ایالات متحده را نیز در پی داشت.

چنانچه دولت اسد در سوریه تثبیت و مجدداً مجهز شده است و همچنان قادرست به نبرد خود ادامه دهد، بنابراین دیگر به حضور نیروی نظامی روسیه در این کشور نیازی نیست. در واقع، این عقب نشینی اعلانی از سوی روسیه نشان می دهد که پوتین راهکار اتحاد جماهیر شوروی سابق را دنبال می کند؛ راهکاری که پس از خروج نیروهای خود از افغانستان و به دنبال سالها جنگ بی ثمر در این کشور اتخاذ نمود. این راهکار عبارتست از: تقویت و تحکیم یک نایب محلی و اطمینان از برخورداری این نایب محلی از ابزارهای لازم جهت حفظ موجودیت خود. روسیه به خوبی به یاد دارد که سرنگونی رژیم محمد نجیب الله در افغانستان نه به دلیل رویارویی با مقاومت مجاهدین افغان در زمان عقب نشینی نیروهای شوروی سابق بلکه به دلیل قطع کمکها و تجهیزات نظامی به دنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق رخ داد. اکنون این راهکار می تواند رویکرد مشابهی در قبال سوریه بشمار رود: اعطای این اختیار به اسد که کنترل بر بخشهای تحت سلطه خود را همچنان حفظ نماید و اطمینان یافتن از اینکه اسد از قدرت کنار گذاشته نمی شود.

۴) مقدمه ای خطاب به عربستان سعودی

چشم انداز درگیری با سعودیها بر سر سوریه، با اقبال اندکی از سوی مسکو همراه است. در واقع، روسیه تمایل دارد تا با ریاض بر سر تثبیت بازارهای جهانی انرژی به توافقی عاجل دست یابد تا از این رهگذر بتواند قیمتها را بهبود بخشیده و امکان واریز نقدینگی به بودجه و صندوقهای رفاهی خود را فراهم نماید. عقب نشینی روسیه از سوریه به سعودیها این پیام را می رساند که به رغم نجات متحد خود از سرنگونی، همچنان با مذاکره برای دست یابی به یک توافق- بر پایۀ میزانی از تمرکززدایی و تأسیس یک دولت واحد که برخی از نگرانیها و منافع عربستان سعودی را در برگیرد- موافق هستند. اجتناب روسها از وارد شدن در جنگی با پایان تلخ به طرفداری از دولت سوریه و در عوض، خروج از سوریه پس از تثبیت قدرت اسد شرایط لازم برای دستیابی به یک سازش را فراهم می سازد. با توجه به نشست آتی وزرای کشورهای نفتی در ماه آوریل به منظور بررسی تداوم توقف تولید نفت- که با هدف بهبود قیمتها صورت می گیرد-، اعلام تصمیم روسیه به عقب نشینی در یک چنین شرایط زمانی می تواند به عنوان مقدمه ای خطاب به ریاض تفسیر شود.

نویسنده این گزارش مدعی است اقدام روسیه در خروج نیروهایش از سوریه نوعی هشدار به بشار اسد نیز به شمار می رود که اتکای بدون ملاحظه به قدرت مسکو نداشته باشد.

نویسنده در پایان تحلیل می کند:

ظرف روزها و هفته های آتی مشخص خواهد شد که مسکو در عمل چه میزان از نیروهای اعزامی خود را از سوریه خارج خواهد کرد. بایستی به این نکته توجه داشت که روسیه پایگاههای ساحلی خود در سوریه را به منظور نمایش قدرت هوایی و دریایی خود حفظ خواهد کرد، اقدامی که به کرملین اجازه می دهد در صورت حصول هرگونه تغییر در منافع یا دیدگاه هایش به سرعت به آن بازگردد. با این حال اعلان این تصمیم روسها به این نکته اشاره می کند که پوتین عملیات نظامی در سوریه را به خودی خود نه بعنوان یک هدف، بلکه به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده تر در راستای احیای موقعیت روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان مدنظر دارد- موضوعی که احتمالا پیشتر از دیدگاه پوتین منسوخ به نظر می رسید.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 212 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:53

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از شبکه پرس تی وی، به گفتۀ مقامات امنیتی سه نفر از عناصر مرتبط با گروه تکفیری داعش که در حال تدارک عملیات تروریستی بودند، در داغستان در جنوب روسیه بازداشت شده‌اند.

در عملیات بازداشت این افراد، یک تُن مواد منفجره و ۵ کیلوگرم تی ان تی موجود در بمب‌های دست ساز خانگی نیز کشف شده است.

این افراد در روستای متسلائل در ۷۲ کیلومتری مخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان بازداشت شدند. کمیته ملی ضد تروریسم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این افراد به جرم خود اقرار کرده و محل مخفیگاه خود را در حومه شهر فاش کردند.»

پلیس از این مخفیگاه چهار بمب دست ساز، پنج کیلوگرم تی ان تی و یک تُن مواد منفجره کشف و ضبط کرد.

این کمیته افزود بمب‌ها از لوله‌های فولادیِ پر شده از ترکش ساخته شده بودند. کارشناسان همچنان در حال خنثی کردن این مواد منفجره هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بنا بر شواهد موجود، این گروه مرتبط با داعش، قصد داشته از بمب‌های دست‌ساز برای انجام حملات تروریستی استفاده کند.»

پیش‌تر در ماه جاری میلادی، یک گروه تروریستی روسی که گفته می‌شد با داعش در ارتباط است، با انتشار ویدئویی از افراد خواسته بود تا حملاتی علیه مردم و دولت انجام دهند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 191 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:18

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “عدی الخدران” از فرماندهان بسیج مردمی عراق، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش، اخیراً ده ها تن جنگ جوی آفریقایی را در موصل اجیر کرده و آن ها را در خط مقدم درگیری ها در منطقه الحویجه گماشته است.

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، الخدران تاکید کرد: به کارگیری این جنگ جویان آفریقایی به منظور روحیه بخشیدن به عناصر مسلح داعش صورت گرفته است، که اخیراً متحمل شکست هایی سنگین و متوالی شده اند.

این فرماندۀ بسیج مردمی همچنین اعلام کرد که یک گروه از عناصر مسلحِ تحت امر ابوبکر بغدادی سرکردۀ داعش، سه تن از فرماندهان این گروه تروریستی را نزدیک الریاض و الحویجه دستگیر و به موصل منتقل کرد.

وی با بیان این که علت بازداشت این افراد، هنوز مشخص نشده است، فاش کرد: این افراد، در زمان صدام، افسران امنیتی بودند و یکی از آن ها در دوران صدام رتبۀ سروانی داشت.

عدی الخدران خاطر نشان کرد: در پی انتشار خبرِ نزدیک شدنِ موعدِ عملیات آزادسازی الحویجه با مشارکت گستردۀ بسیج مردمی، نیروهای عشایر به همراه نیروهای نهادهای امنیتی؛ عناصر داعش در این الحویجه دچار سردرگمی شده اند.

منطقه الحویجه، یکی از شاخص ترین پایگاه های داعش در استان کرکوک به شمار می رود که در ژوئن ۲۰۱۴ به اشغال این گروه تروریستی درآمد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 186 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:18

به گزارش “داعش نیوز” , شبکه سی ان ان گزارش داد هکرهای داعش مسئولیت انتشار فهرستی را که حاوی اطلاعات ده ها نفر از افسران پلیس در ایالت مینه‌سوتا است، بر عهده گرفتند.

فهرستی که داعش منتشر کرده، “فهرست کشتار” نام دارد و نام، نشانی ایمیل، محل اقامت و شماره تلفن ده ها نفر از افسران پلیس در آن دیده می شود. اف بی آی اعلام کرده در حال تحقیق بر روی این فهرست که نام و اطلاعات پرسنلی دست کم ۳۲ افسر پلیس را به همراه دارد است. دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) هم اکنون در حال بررسی چگونگی دست یابی این هکرها به این داده ها و انگیزه هایی که در پس آن وجود دارد است.

پلیس مینه‌سوتا در ایمیلی اعلام کرد: آنچه سبب نگرانی خواهد شد، وجود این نوع اطلاعات بر روی اینترنت و در دسترس همگان بودن آن است. ما منتظر نخواهیم شد تا مشخص شود آیا این تهدیدی واقعی است یا خیر. ما با این مسأله به مانند تهدیدی واقعی برخورد خواهیم کرد و اقداماتی را که باید برای این مسأله انجام دهیم، بکار خواهیم بست.

پلیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا در این ایمیل به اعضای خود اعلام کرده که پایگاه آنها از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته است؛ اما دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) گفته است هکرها نام و اطلاعات شخصی افرادی را سرقت کرده اند که خواهان دریافت بیمه برای خودروهایشان بودند.

اف بی آی همچنین از افرادی که نامشان در فهرست داعش آمده خواست هوشیاری و آگاهی خود را حفظ کنند. ایالت مینه سوتای آمریکا به پایگاه جذب تروریست ها مشهور است.
“کایل لوون،” سخنگوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد اف بی آی این مسأله را با دقت بررسی خواهد کرد. وی گفت: “می دانیم که ما حالت منحصر به فردی داریم؛ بسیاری از جوانان ما این ایالت را برای پیوستن به گروه های تروریستی ترک کرده اند. این مسأله ای است که ما به آن توجه داریم.”

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 235 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:26

به گزارش “داعش نیوز” , قاسم سلیمانی در رسانه های خارجی با عنوان فرمانده در سایه معرفی می شود چرا که وی در جبهه های مختلف به شکل غیرآشکار به نیابت از ایران با داعش می جنگد. اگرچه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس است، ولی تا همین سال پیش تلاش می شد که کمتر توجه عمومی به وی و نقش تعیین کننده آن جلب شود. پس از آن عکس های زیادی از وی در خطوط مقدم جنگ در عراق و سوریه منتشر شد و وصف شجاعت های آن به کرات ذکر گردید. سردار سلیمانی تبدیل به چهره ای قابل احترام شد که دشمنان باید از آن می ترسیدند. سوالی که مطرح می شود این است که هدف از مطرح کردن سلیمانی و نشان دادن شجاعت های آن در رسانه ها چه چیزی بوده است؟

تکریم سردار سلیمانی در رسانه های جمعی تا حدودی بخشی از کمپین روابط عمومی سپاه پاسداران پس از تحولات داخلی ایران در سال ۸۸ است. به گفته یکی از فرماندهان بازنشسته سپاه پاسداران که هم اکنون با رسانه های وابسته به نظام همکاری دارد، سردار سلیمانی یا حاج قاسم در کنار شهید مصطفی چمران و امام موسی صدر نقش قهرمانی را بازی می کند که می توانند مورد احترام نسل جوان ایران باشد. وجود قهرمانی زنده که بتواند مورد تحسین جوانان کشور باشد، برای نظام ضروری است.

از ۲۰۱۱ به بعد مراکز فرهنگی نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده اند تا چهره ای مثبت تر از سپاه پاسداران به نمایش بگذارند.

«من لزوم تغییر در ایران را درک می کنم. اما دوست ندارم نسل ما به دست جنبش های اپوزیسیون بیفتد. ما نمی توانیم اجازه دهیم ایران به سوریه ای دیگر تبدیل شود و تنها نیرویی که می تواند از ما حفاظت کند، سپاه پاسداران است.» این سخنان حرف های یک جوان ایرانی ۳۰ ساله است که عضو بسیج است. رشد سریع گروه داعش در خاورمیانه در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که دشمن ایران و شیعیان است، هشدارهای جدی را در ایران به وجود آورده است. اطلاعیه هایی که سال گذشته مبنی بر شناسایی و خنثی کردن چندین عملیات بمب گذاری در کشور منتشر شد، جامعه را بیش از پیش به این موضوع حساس کرد. در همین شرایط فیلم ها، عکس ها و کمپین های اجتماعی زیادی در حمایت از نقش سپاه و به ویژه سردار سلیمانی شکل گرفت.

سردار سلیمانی در حال حاضر به عنوان مدافع ملت ایران و شاه کلید مبارزه با داعش در جبهه زمینی معرفی می شود. بدین ترتیب وی نه تنها مورد ستایش حامیان نظام در ایران است، بلکه در میان مخالفان نظام نیز تبدیل به فردی قابل احترام شده است.

مبارزه با داعش به دست اندرکاران امور فرهنگی این فرصت را داده است که سپاه پاسداران را نه صرفا به عنوان نیروی مدافع انقلاب بلکه به عنوان نیروی مدافع ملت ایران معرفی کنند. در ژوئن ۲۰۱۵ و در مراسم تشییع ۱۷۵ شهید غواصی که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسیده بودند، بسیاری از جوانانی که عموما در مراسمی از این دست شرکت نمی کنند، حضور داشتند.

بنابراین می توان در وهله اول برجسته کردن چهره سردار سلیمانی در رسانه های عمومی را ناشی از هدفی داخلی خواند. با این وجود جمهوری اسلامی نباید برخی از پیامدهای غیرمنتظره این رویکرد جدید، نظیر شکل گیری نوعی ناسیونالیسم عمل گرایانه را نادیده بگیرد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:18

به گزارش “داعش نیوز” , به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش ۶ عراقی را در شهر فلوجه اعدام کرد.

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری از این ۶ عراقی مدعی شد که این افراد به دلیل جاسوسی اعدام شده اند.

روزنامه “دیلی میل” انگلیس تأکید کرد که داعش یکی از این قربانیان را که قبلا در بیمارستانی مشغول به کار بود، به وسیله مواد منفجره اعدام کرد. بقیه این افراد نیز به ضرب گلوله عناصر داعش به قتل رسیدند.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:18

شب گذشته گروهی ویژه از نیروهای بسیج مردمی در عملیاتی ویژه که بدون اطلاع یافتن تروریست‌های داعش انجام شد به عمق منطقه الحویجه در استان کرکوک نفوذ کردند و خود را به مرکز شهر رساندند.

نیروهای بسیج مردمی در ادامه عملیات با رصدهای اطلاعاتی به یکی از مراکز فرماندهی عناصر تروریستی داعش نفوذ کردند و اقدام به بمب‌گذاری این مقر کردند.

به گزارش “داعش نیوز” و به نقل از فارس ، نیروهای ویژه بسیج مردمی موفق شدند به سلامت این پایگاه را ترک کنند و در مکانی امن مستقر شوند.

براساس این گزارش، همزمان با رصد لحظه به لحظه این مقر، صبح امروز با ورود سرکردگان و فرماندهان داعشی به این پایگاه، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی از طریق کنترل از راه دور این مرکز فرماندهی تروریست‌ها را منفجر کردند.

یک منبع عراقی در گفت‌وگو با فارس از تخریب کامل این مرکز خبر داد و اعلام کرد پس از این انفجار، تعدادی زیادی آمبولانس به این منطقه اعزام شد.

داعش نیوز...
ما را در سایت داعش نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی daeshnews بازدید : 210 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 21:32